Plánovanie akčného výskumu

 

Každá efektívna činnosť začína plánom. Podobne je to aj v prípade akčného výskumu. Koshy (2010) odporúča vypracovať si plán akčného výskumu, ktorý je potom vhodné prediskutovať v kolektíve.

Plán obsahuje odpovede na nasledovné otázky (Ferencová a kol, 2024):
 
Čo je témou môjho výskumu? 
Aká je moja výskumná otázka? 
Prečo realizujem tento výskum?
Ako výskum pomôže zlepšiť výchovno-vzdelávací/vyučovací proces?
Čo očakávam?
Aké sú moje ciele?
Ako zabezpečím kvalitu výskumu?
Kto bude participovať na výskume?
Ako budú participanti vyberaní?
Ako budú zbierané dáta?
Ako budú dáta analyzované?
Koho budem informovať o výsledkoch výskumu a ako?